Szczecin

Tu się urodziłam, tu wracałam i prawdopodobnie to zawsze będzie mój prawdziwy dom. Moja rodzina, moje korzenie… no, jedynie te od babci (o ile dobrze interpretuję znaną mi historię rodzinną). Jest w Internecie strona, którą prowadził jeden z moich przodków, chociaż niezbyt bezpośrednio spokrewniony z moją rodziną, ale wiadomo – jego krew gdzieś tam we mnie płynie, a może jego babci.. Kiedyś przeczytam jego książkę na temat wileńszczyzny i dziekaniszek 🙂

dsc06262
Stare Miasto ulokowane nad Odrą

Uwielbiam barszcz czerwony z uszkami mojej babci, gołąbki i schabowe, rosół, pomidorową. Żadnych zup rybnych, boczku w roladach czy modrej kapusty. To tak jakby ktoś kazałby dziecku w wigilię zjeść moczkę. Chyba wiecie co to za kisiel z maku z jakimiś pływającymi bakaliami czy coś.. nie wiem, wciąż boje się zjeść. Jeszcze nie mój wiek, a szczerze myślę, że on nigdy nie zawita.

Kocham szerokie rzeki w Polsce – Odra jeszcze się do nich na szczęście zalicza – chociaż nie wiadomo jak długo jeszcze. Mieści się w skali czystości wód, zajmując przedostatnie miejsce. Czyż to nie przerażające? Odra, szczecin, szczecin, odra.. czyżby była zbyt szczecińska dla Warszawy? cytuję Hey.

Warszawiacy, spokojnie, Wisła dawno przestała mieścić się w tej skali, czy to woda czy już nie?

 

SIA.

Leave a Reply

